Hartelijk dank voor uw bezoek aan Toys R Us. Als u hulp nodig hebt bij het winkelen op onze website, neem contact op met onze klantenservice. Onze medewerkers van de klantenservice staan u graag te woord. Vermeld a.u.b. aan de telefoon dat u hulp nodig hebt.
Welkom! Aanmelden of een nieuw account aanmaken. Details

Online hulp

Handleiding online-shop



Winkelwagen

Veel plezier bij het winkelen in onze online-shop! Hebt u een product naar uw wens gevonden, leg het product dan in uw "winkelwagen". Net zoals in een echte winkelwagen worden uw artikelen hier verzameld totdat u naar de kassa gaat om alles te betalen. Verandert u van gedachten, dan kunt u uw artikelen ook verwijderen voordat u naar de kassa gaat.

Uw winkelwagen is een overzicht van uw artikelen. U kunt:

  • Het aantal wijzigen:Vul het gewenste aantal bij “Hoeveelheid” in en klik op “aanpassen”.
  • Een artikel verwijderen:Indien u een artikel uit uw winkelwagen wilt verwijderen, klik dan op “wissen” of vul het aantal 0 in en klik op “aanpassen”.
  • De aankoop voortzetten:U kunt rustig verder winkelen, zonder dat de artikelen uit uw winkelwagen verdwijnen. Om uw winkelwagen opnieuw op te roepen, kunt u op het icoontje winkelwagen klikken, dat u rechts boven op elke pagina kunt vinden. Indien artikelen in de tussentijd uitverkocht zijn, worden ze automatisch uit uw winkelwagen verwijderd.
  • De aankoop betalen:Bent u klaar met winkelen, klik dan op "kassa" om de geselecteerde artikelen te betalen.

Terug naar paginabegin

Een bestelling plaatsen

Het is heel gemakkelijk om in onze online-shop een bestelling teplaatsen.

U bent al klant bij ons?

Dan hoeft u zich enkel met uw e-mailadres en uw wachtwoord aan te melden – snel en simpel!

U bent nog geen klant bij ons?

Als nieuwe klant kunt u te allen tijde een account openen, ook zonder een bestelling te plaatsen. Natuurlijk kunt u ook een account openen tijdens uweerste bestelling. In beide gevallen bespaart u zich het opnieuw moeten invullen van uw gegevens bij alle volgende bestellingen.

U kunt ook als gast bij ons bestellen zonder een klantenaccount aan te maken. Houdt u er dan a.u.b. wel rekening mee, dat de betaalwijze „koop op rekening“ dan niet ter beschikking staat.

1. Factuur- en verzendadres



  • Geeft u a.u.b. aan of het factuur- bezorgadres gelijk zijn. Als wij de bestelde artikelen niet aan uw factuuradres mogen sturen, geeft u dan het juiste bezorgadres aan. U hebt bovendien de mogelijkheid om verschillende artikelen aan verschillende adressen te laten verzenden.
  • Wanneer u een bestelling plaatst, kunt u adressen toevoegen, bewerken of verwijderen. Deze wijzigingen kunt u te allen tijde ook in "mijn account", dat u bovenaan elke pagina kunt vinden.
  • Controleert u a.u.b. het bezorgadres voordat u uw bestelling definitief plaatst. Een wijziging van het bezorgadres is daarna helaas niet meer mogelijk.
  • Als u met creditcard betaalt, let u er dan a.u.b. op dat het opgegeven factuuradres overeen komt met het adres op uw creditcard. Zo vermijdt u vertragingen bij de afhandeling van de betaling. Veel dank hiervoor!

LET OP:In geval van leveringen naar België moet het factuur- en verzendadres identiek te zijn.

2. Verzendmethode en cadeauservice



2.1 Verzendmethode

a) Algemene verzendkosten

Onafhankelijk van de waarde van de bestelling (de minimale waarde van een bestelling in de online-shop van Toys“R“Us en Babies“R“Us dient EUR 15,- te bedragen) wordt in Nederland en in België per verzending een standaard bedrag voor de verzendkosten t.h.v. EUR 1,95 in rekening gebracht.

Indien binnen één bestelling gelijktijdig meerdere artikelen worden gekocht, wordt het standaard bedrag voor de verzendkosten slechts eenmaal in rekening gebracht.

b) Express-service

De verzending per express is niet mogelijk, tenzij dit uitdrukkelijk en schriftelijk is overeengekomen.

c) Goederen die veel ruimte in beslag nemen

Voor artikelen, die separaat per expeditie of als goederen, die veel ruimte innemen moeten worden verzonden (bijvoorbeeld fietsen en andere goederen die veel ruimte in beslag nemen) wordt aanvullend op het vaste bedrag voor de verzendkosten een toeslag t.h.v. maximaal EUR 70,- in rekening gebracht. Deze toeslag wordt hierbij telkens berekend voor elk artikel, dat per expeditie of als goed, dat veel ruimte inneemt moet worden verzonden, Indien de levering van een product per expeditie plaatsvindt of het een product betreft, dat veel ruimte in beslag neemt, wordt dit in de omschrijving van het product vermeld. De precieze kosten bestaande uit de som van het vaste bedrag dat voor de verzendkosten wordt berekend en de toeslag worden u in de winkelwagen getoond.

d) Gescheiden levering / levering in delen

Aanvullende verzendkosten ten gevolge van leveringen, die in verschillende delen worden uitgevoerd en die kunnen worden toegeschreven aan het feit dat de artikelen separaat verpakt en verstuurd dienen te worden of dat afzonderlijke artikelen tijdelijk niet beschikbaar zijn, komen voor rekening van Toys"R"Us und Babies"R"Us.

2.2 Cadeauservice

U wilt één of meerdere artikelen als cadeau verzenden? Kruist u daarvoor tijdens uw bestelling a.u.b.bij "verzendingsmethode & cadeauservice" bovenaan de pagina het hokje "Ja, alle cadeauservices aangeven (in de volgende stap)" aan. Door op"naar de kassa" te klikken, komt u bij de volgende stap. Op deze pagina vindt u de beschikbare cadeauverpakkingen. Hier kunt u kiezen of u het artikel of de artikelen van uw keuze als cadeau wilt laten verpakken en of u per adres een persoonlijk berichtje met het cadeau mee wilt sturen.

Houdt u er a.u.b.rekening mee, dat wij voor deze service per artikel een geringe toeslag van 1,99 € incl.BTW berekenen.

3. Betalingsmethoden



3.1 Betalingsmethoden

Voor Nederlandse klanten vindt de betaling naar keuze per creditcard, PayPal of via iDEAL plaats. Het is eveneens mogelijk om met een cadeaubon te betalen. Klanten uit het buitenland (Belgie) kunnen uitsluitend per creditcard betalen.

3.2 Cadeaubon

U heeft een cadeaubon? Gefeliciteerd! U kunt uw cadeaubon tijdens uw aankoop in de webshop van Toys"R"Us en/of Babies"R"Us inwisselen. U hoeft dan tijdens de bestelling enkel het nummer van de kaart en (indien voorhanden) de pincode van uw cadeaubon in het daarvoor bestemde veld in te vullen. Indien u meerdere cadeaubonnen (maximaal 5) wilt inwisselen , vult u a.u.b. de nummers van iedere cadeaubon afzonderlijk in.

3.3 Kortingsbonnen

Heeft u een kortingsbon, vul dan de code van de kortingsbon in het daarvoor bestemde veld in. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat de geldigheid van de kortingsbonnen beperkt kan zijn. De looptijd en de voorwaarden staan op de kortingsbon vermeld. Wordt uw code aanvaard, dan vindt u de bijbehorende korting op het kostenoverzicht in uw winkelwagen. Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat verschillende kortingsbonnen over het algemeen niet met elkaar kunnen worden gecombineerd.

4. Overzicht

In het overzicht vindt u alle gegevens omtrent uw bestelling: De gekozen artikel(en), factuur- en bezorgadressen, verzendwijze, betalingsmethode en het gehele kostenoverzicht met eventuele crediteringen, geselecteerde services, etc. Controleert u al uw gegevens a.u.b. zorgvuldig. U kunt eventueel op dit moment nog veranderingen aanbrengen indien u op de knop "Terug naar winkelwagen" klikt. Is alles in orde? Dan hoeft u enkel nog onze algemene voorwaarden en privacy voorschriften te accepteren en met een klik op"nu kopen" stuurt u ons uw bestelling.

LET OP: Informatie m.b.t. annulering van een bestelling vindt u hier.

5. Bevestiging



5.1 Bevestiging van uw bestelling

Wanneer uw bestelling verzonden is, verschijnt de bevestigingspagina waarop uw ordernummer vermeld staat, die u kunt bekijken en/of printen. U ontvangt tevens per e-mail een bevestiging van uw bestelling. Wij verzoeken u om deze e-mail goed te bewaren voor het geval u in de toekomst vragen over uw bestelling heeft. Met deze e-mail bevestigen wij , dat wij uw bestelling hebben ontvangen. Bij klanten die als communicatiemiddel een e-mailadres hebben aangegeven, wordt de verklaring omtrent de aanvaarding van het aanbod afgegeven op het moment dat Toys"R"Us de verzending van de goederen per e-mail tegenover de klant bevestigd. Bij klanten, die geen e-mailadres hebben aangegeven, vindt de aanvaarding van het aanbod door middel van levering van de goederen aan de klant plaats.

5.2 Account aanmaken

Wanneer u nog geen account aangemaakt heeft kunt u dit op de bevestigingspagina alsnog doen door in het veld "account aanmaken" uw e-mailadres en wachtwoord in te vullen. De voordelen voor u: U kunt zowel uw bestellingen als uw factuur- en bezorgadressen gemakkelijk beheren. Bij de volgende bestellingen hoeft u uw gegevens niet opnieuw in te vullen. Daarnaast kunt u op de hoogte blijven van de status van uw bestelling. Uw gegevens worden door uw wachtwoord beschermd. Hierdoor heeft alleen u toegang tot uw account.

Terug naar paginabegin

Kortingsbon inwisselen



  • Vul de code van de kortingsbon (bijvoorbeeld: cAsE sEnSiTivE) in het vakje"kortingscode invullen" in uw winkelwagen in en klik op"inwisselen".
  • Hebt u meerdere kortingsbonnen en/of meerdere codes van verschillende acties, vul deze dan achter elkaar in en klik telkens op"inwisselen". De looptijd en de voorwaarden staan op iedere kortingsbon vermeld.LET OP:Als u meerdere codes gebruikt, kan het gebeuren dat de daarvoor ingevulde codes ongeldig worden.
  • Wordt uw code aanvaard, dan vindt u de daarbij behorende korting op het kostenoverzicht in uw winkelwagen. Indien gewenst kunt u de kortingsbon hier ook weer verwijderen. Indien u verdere tegoedbonnen toevoegt of kortingen verwijdert, dan verandert het totaalbedrag in uw winkelwagen overeenkomstig.
  • Indien de code van uw tegoedbon niet wordt aanvaard, kunnen daar verschillende redenen aan ten grondslag liggen:
  • In de meeste gevallen heeft u uw code waarschijnlijk niet juist ingevuld. Controleert u uw code a.u.b. nogmaals.
  • U heeft niet alle bij deze promotie behorende artikelen in uw winkelwagen gelegd.
  • Elke kortingsbon kan slechts één keer worden gebruikt. De door u ingevulde code is reeds gebruikt.
  • Uw bestelling komt niet met de actie overeen.LET OP:Acties gelden niet voor alle artikelen.
  • Controleer de looptijd van uw kortingsbon. Kortingsbonnen zijn beperkt geldig.
  • Indien geen van deze redenen van toepassing is op uw kortingsbon, neem u dan a.u.b. contact op met onze klantenservice. U vindt de contactgegevens van onze klantenservice onder het kopje „contact“ op onze website.

Terug naar paginabegin

De Toys"R"Us en Babies"R"Us cadeaubon



Welke cadeaubonnen bestaan er?

U heeft de keuze tussen een cadeaubon van Toys"R"Us en een cadeaubon van Babies"R"Us, die u eenvoudig via e-mail aan de begunstigde kunt verzenden. Zo hebt u altijd het juiste cadeau op tijd!

Terug naar paginabegin

Kan ik een cadeaubon online versturen?

Ja, dat is heel eenvoudig! Maak een keuze uit één van de verschillende motieven, bepaal het gewenste tegoed en laat de cadeaubon eenvoudig door ons via de e-mail aan de begunstigde verzenden.

Hoe kan ik de online cadeaubon versturen?



  • Niets is zo gemakkelijk! Kies het motief, het gewenste tegoed en vervolgens het aantal cadeaubonnen, die wij voor u per e-mail mogen versturen. U kunt in één keer maximaal 10 cadeaubonnen met verschillende motieven versturen.
  • Klik op „volgende“. De cadeaubonnen verschijnen onder elkaar.
  • Bepaal het tegoed voor de cadeaubon. Kies hiervoor een reeds vastgelegd bedrag of kies een bedrag van minimaal 5 € tot maximaal 250 € per cadeaubon. U kunt vervolgens de afzender en de ontvanger van de cadeaubon aangeven en een persoonlijke boodschap voor de ontvanger toevoegen.
  • Door onderaan de kaart op „voorbeeld“ te klikken,kunt u uw gepersonaliseerde cadeaubon nogmaals bekijken.
  • U kan de cadeaubon met een klik op „verwijderen“ wissen. TIP: U heeft te veel bonnen geselecteerd? Geen probleem! Indien u de overtollige cadeaubonnen niet invult, worden ze automatisch gewist, als u op „volgende“ klikt.
  • Zodra alle cadeaubonnen aan uw wensen voldoen, klikt u a.u.b op „volgende“. Er verschijnt dan een overzicht, waarop u alle gegevens nog eens kunt nakijken. Wilt u toch nog een wijziging aanbrengen? Klik dan op „terug“. Is alles in orde? Leg de cadeaubon dan in de winkelwagen en plaats de bestelling door naar „kassa“ te gaan.
  • Nadat de betaling van uw cadeaubon geslaagd is, ontvangt u of ontvangen de begunstigde(n) uw persoonlijke cadeaubon inclusief het tegoed per e-mail. Om ervoor te zorgen dat u ook weet dat de online-cadeaubon goed is aangekomen, ontvangt u van ons via de e-mail een bevestiging van ontvangst.

Terug naar paginabegin

Hoe kan ik mijn cadeaubon betalen?

U kunt de online-cadeaubon met uw creditcard betalen.

Terug naar paginabegin

Hoe kan ik het tegoed op mijn cadeaubon checken?



  • In een handomdraai! U hoeft zich als bestaande klant of als nieuwe klant enkel aan te melden door uw e-mailadres en wachtwoord in te vullen bij "login" of "mijn account" (bovenaan elke pagina van Toys"R"Us en Babies"R"Us).
  • Na het inloggen verschijnt de pagina "mijn account". Het menu-onderdeel "saldo cadeaubon" vindt u links onderaan de pagina bij"overige functies".
  • Als u hierop klikt, kunt u op de volgende pagina het tegoed op de cadeaubon(en) controleren. Vul hiertoe het nummer van uw cadeaukaart en de pincode in en klik op „saldo checken“.U ziet dan direct hoe hoog het saldo op uw kaart is.
  • Graag informeren wij u ook telefonisch over het tegoed op uw cadeaubon. Belt u hiervoor onze klantenservice. . U vindt de contactgegevens van onze klantenservice onder het kopje "contact" op onze website. Houdt u hiervoor a.u.b. het nummer van uw cadeaubon en uw pincode gereed. Hartelijk dank!

Terug naar paginabegin

Hoe kan ik mijn cadeaubon online inwisselen?



  • U kunt uw cadeaubon eenvoudig bij het kopen van een artikel in de online-shop van Toys"R"Us en Babies"R"Us inwisselen. Kies de door u gewenste artikelen uit het aanbod van onze website en leg deze in de winkelwagen.
  • Heeft u uw aankoop voltooid en zijn alle gewenste artikelen in uw winkelwagen, ga dan via een klik naar de „kassa“.
  • U wordt automatisch door de bestelprocedure geloodst en kunt uw cadeaubon bij „betalingswijze“ inwisselen. Daartoe hoeft u enkel het 16-cijferige nummer van de cadeaubon en de 4-cijferige pincode in de daarvoor bestemde velden in te vullen. Daarna kunt u op „inwisselen“.
  • Bij sommige cadeaubonnen staat er op de achterkant geen pincode. U hoeft dan alleen het nummer van de cadeaukaart in te vullen.
  • Indien het saldo op de cadeaubon niet toereikend is voor uw bestelling, kunt u een aanvullende betalingswijze kiezen.

LET OP: Bewaart u de cadeaubon a.u.b. tot na het aflopen van de herroepingstermijn - ook indien u het tegoed van uw cadeaukaart volledig bij Toys"R"Us of Babies"R"Us heeft verbruikt.

Indien u de artikelen aan ons retourneert of het artikel niet leverbaar blijkt te zijn, wordt het overeenkomstige bedrag weer op de cadeaubon bijgeboekt.

Tevens willen wij u erop attent maken dat het tegoed - in tegenstelling tot een creditcard - direct na het plaatsen van de bestelling van uw cadeaubon wordt afgeboekt.

Terug naar paginabegin

Wat is een pincode en waarvoor dient deze?

De afkorting pin betekent „persoonlijk identificatienummer“. Dit nummer maakt uw cadeaubon uniek. Heeft u een online-cadeaubon, dan vindt u de code onder het woord „kaartnummer“.

Terug naar paginabegin

Kan ik mijn cadeaubon in combinatie met andere kortingsbonnen inwisselen?

Natuurlijk! Bij uw bestelling heeft u niet alleen de mogelijkheid om het tegoed op uw cadeaubon voor de betaling te gebruiken. Eventuele andere kortingsbonnen kunt u ook voor de betaling gebruiken.

Terug naar paginabegin

Wanneer wordt het tegoed van mijn cadeaubon afgeboekt?

Anders dan bij een creditcard wordt het tegoed direct na afloop van het bestelproces van uw cadeaubon afgeboekt.

Terug naar paginabegin

Waarom moet ik mijn cadeaubon bewaren?

Bewaart u uw cadeaubon a.u.b. totdat de herroepingstermijn is verstreken - ook indien u het tegoed van uw cadeaubon volledig bij Toys???R???Us of Babies???R???Us heeft verbruikt. Indien u de artikelen aan ons retourneert of het artikel niet leverbaar blijkt te zijn, wordt het overeenkomstige bedrag weer op de cadeaubon bijgeboekt.

Terug naar paginabegin

Welke voorwaarden dien ik ten aanzien van de cadeaubon te kennen?



  • Het tegoed op uw cadeaubon wordt niet contant uitbetaald. Een niet verbruikt tegoed kan niet worden vergoed.
  • Bij een bestelling kunnen maximaal 5 cadeaubonnen tegelijkertijd worden ingewisseld.
  • De cadeaubon kan worden gebruikt voor het betalen van artikelen, voor de cadeauverpakkingen en voor de verzendkosten.

Terug naar paginabegin

Betalingsmethoden

Voor Nederlandse klanten vindt de betaling naar keuze per creditcard, PayPal of via iDEAL plaats. Het is eveneens mogelijk om met een cadeaubon te betalen. Klanten uit het buitenland (Belgie) kunnen uitsluitend per creditcard betalen.

1. Creditcards

Bij betaling met creditcard vindt de afboeking binnen 7 dagen na het sluiten van de koopovereenkomst plaats. Wij accepteren Visa, Mastercard en American Express.

Verificatie code van uw creditcard



  • De verificatie code (CVC – Card Validation Code) van uw creditcard is een extra beveiligingscode die u bij uw aankopen met creditcard dient te vermelden. Afhankelijk van het soort creditcard dat u heeft, vindt u een 3- of 4-cijferig getal op de voor- of achterkant van uw kaart. Heeft uw creditcard een verificatie code dan dient u deze code bij uw aankoop te vermelden.
  • Het invullen van een onjuiste verificatie code kan de bestelling vertragen.

U weet niet waar u de verificatie code kunt vinden?

Bij de creditcards van Visa en Mastercard bestaat de verificatie code uit 3 cijfers, deze kunt u vinden op de achterkant van uw creditcard (laatste 3 cijfers van de cijferreeks).

Bij American Express bestaat de verificatie code uit 4 cijfers, deze kunt u vinden op de voorkant van uw kaart.

Belangrijke betalingsinfo voor houders van creditcards

Uw veiligheid staat bij ons op de eerste plaats. Wanneer u met creditcard betaalt moet daarom het opgegeven factuuradres exact overeenkomen met de naam, adres en telefoonnummer zoals deze vermeld staat op de maandelijkse afrekening van deze creditcard. Toys"R"Us behoudt zich het recht voor om elke bestelling, die niet aan deze voorwaarden voldoet, te annuleren.

Indien u aanvullende vragen heeft over uw veiligheid bij het betalen met een creditcard, dan kunt u te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice. U vindt de contactgegevens van onze klantenservice onder het kopje „contact“ op onze website.

2. Paypal

PayPal™ is een alternatieve methode om uw aankoop te betalen. Hierdoor is het mogelijk om op een veilige manier online te betalen. Met uw PayPal™ account kunt u kiezen of u met uw creditcard, bankpas of met uw PayPal™saldo wilt betalen. Wanneer u met PayPal™ betaalt, hoeft u zich geen zorgen te maken over onrechtmatige betalingen vanuit uw account.

Indien u met PayPal™ wenst te betalen, kiest u bij de betalingsmogelijkheden voor PayPal™ en wordt u vervolgens naar PayPal.com geleid om te betalen.

Nadat u naar PayPal.com bent doorgestuurd, heeft u 25 minuten de tijd om uw betaling te verrichten.

3. Cadeaubon

U heeft een cadeaubon? Proficiat! U kunt uw cadeaubon tijdens uw aankoop in de online-shop van Toys"R"Us en/of Babies"R"Us inwisselen. U hoeft daartoe tijdens de bestelling enkel het nummer van de kaart en de pincode van uw cadeaubon in het daarvoor bestemde veld in te vullen. U heeft de mogelijkheid om maximaal 5 cadeaubonnen tegelijkertijd te gebruiken voor het betalen van uw bestelling. Vult u in dat geval a.u.b. de nummers van iedere cadeaubon afzonderlijk in.

Onafhankelijk van de betalingsmethode ontvangt u een factuur. Het besteloverzicht in de webshop kan helaas niet als factuur gebruikt worden.

Terug naar paginabegin

Al onze prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten